Resultats Campionat de Catalunya de pesca submarina

Aquest cap de setmana s’ha disputat el Campionat de Catalunya de Pesca Submarina, amb el XVI Trofeu Josep Noguera, a la Costa Brava.

La FECDAS i el Club Skaphos Sub Palamós han convertit aquest esdeveniment en una gran festa de l’esport; ja que els valors esportius, socials i benèfics que promou la pesca submarina federada s’han palpat en tot moment gràcies als participants.

Hem reconegut les figures de Manel Melchor, Pere Noguera i  Josep Noguera, nom del campionat, en agraïment a la seva dedicació a la pesca submarina i al món de les activitats subaquàtiques.

Després de dos dies de competició i prop de 50 esportistes els resultats han estat:

Categoria masculina:

– 1r Xavier Blanco Pastor club SPAS

– 2n Esteve Genís Roca club SKAPHOS SUB

– 3r Abel Reina Matilla club SKAPHOS SUB

– 4t J. Alberto de Ardanaz González club SKAPHOS SUB

– 5è Isaac Vives Soler club SPAS

– 6è Ugo Roger Girres Escamez club CASEP

Categoria femenina:

– 1a Ainhoa Abellán López club AES NEPTUNO

Categoria veterans:

– 1r Enrique Ruiz García club SKAPHOS SUB

– 2n Jordi Morancho Cárcamo club SKAPHOS SUB

– 3r Dominique Girres Debrix club CASEP

Categoria SUB23:

– 1r Iker Rosa Caballero club AES NEPTUNO

– 2n Martí Torras Padrosa club AES NEPTUNO

– 3r Vincent Burtin club CASEP

Trofeus especials:

– Peça Major Masculí: Alex Moreno Roa

– Peça Major Femení: Ainhoa Abellán López

– Peça Major Veterà: Dominique Girres Debri

– Peça Major SUB23: Iker Rosa Caballero

– Esportista més jove: Vincent Burtin

Volem agrair el suport a les entitats col·laboradores, com el Club Nàutic Costa Brava de Palamós i la Unitat Subaquàtica dels Mossos d’Esquadra de la Generalitat de Catalunya, que van fer possible una excel·lent organització gràcies a la professionalitat de tot l’equip.

Enhorabona!

Departament de Pesca Submarina

+ info: classificació general

+ info: reportatge fotogràfic

Premiats Campionat de Catalunya 2023
Pòdium masculí
Pòdium femení
Pòdium veterans
Pòdium SUB23
Pòdium trofeu Peça Major
Reconeixement Manel Mechor
Reconeixement Pere Noguera i Pòstum – Josep Noguera
Foto grup Mànega I
Foto grup Mànega II i SUB23
SUB23

Federa't

Guanyes tu, guanyem tots

Una assegurança especialitzada en activitats subaquàtiques.
Gran varietat d’esports per a competir a nivell nacional i internacional.
Descomptes en botigues de busseig, lloguer de material, centres mèdics, hotels, oci…

Una pràctica més segura

  • Cobertura internacional d’accidents per activitats subaquàtiques.*
  • Assegurança d’accidents esportius: busseig, apnea, pesca submarina, snorkel, natació amb aletes, rugbi i hoquei subaquàtic.
  • Assegurança de responsabilitat civil.
  • Assistència sanitària.
  • Cobertura d’accidents i lesions durant la pràctica dels teus esports subaquàtics.
  • Cobertura d’accidents i lesions en competicions: durant el partit o prova, escalfaments, entrenaments i desplaçaments.
  • Assistència medicoquirúrgica i farmacèutica.
  • Tractaments de rehabilitació.
  • Despeses de trasllat i evacuació des del lloc de l’accident.

Esperit de competició

Pots formar part com esportista de competició, tècnic, àrbitre, comissari, jutge o jurat en vuit disciplines esportives de competició reconegudes per la Confederació Mundial d’Activitats Subaquàtiques (CMAS).

El busseig inclusiu

Des de la Federació Catalana d’Activitats Subaquàtiques realitzem una gran varietat d’activitats per a persones amb diversitat funcional o en situació de risc d’exclusió social. El mitjà subaquàtic és un entorn on totes les persones ens hem d’adaptar, mitjançant habilitats i capacitats diferents de les que necessitem a la superfície, per tant, és un entorn on tots som iguals, descobrint les nostres pròpies capacitats en igualtat de condicions.

Una activitat amb molts beneficis:
  • Fomenten i millorem les relacions socials.
  • Milloren l’autonomia en la mobilitat, oferint un entorn amb noves possibilitats de moviment i accessibilitat .
  • Proporcionen nous estímuls sensorials.
  • Milloren l’autoestima i la capacitat d’autosuperació i d’esforç.

El medi ambient, la conservació i l'educació

FECDAS treballa de forma activa per a la conservació, protecció i custòdia del patrimoni natural i cultural subaquàtic.

Des dels nostres departaments promovem accions relacionades amb aquest àmbit, tal com: campanyes de neteges de fons, suport en excavacions arqueològiques, participació en estudis científics amb universitats catalanes de renom, documentació i catalogació de la fauna subaquàtica del litoral de Barcelona i molt més.

Sota l'aigua en igualtat

Treballem activament en l’increment de la presència i la importància de les dones en el context de les activitats subaquàtiques:

· Batejos i activitats de busseig per a dónes en situació de risc d’exclusió social.

· Beques formatives per a instructores.

· Impulsors del “PROJECTE ICEBERG“.

Hola! Puc ajudar-te?